Ca si procedură de acordare a indemnizației pentru parinți, pe perioada închiderii școlilor, vă redăm exact procedura reglementă de dispozițiile legale:
1. se depune cere de catre unul dintre părinți - cel care va supraveghea copiii - la angajator. Cererea va fi insotita de declaratia pe proprie raspundere a celuilalt parinte (formular tipizat) și de copia certificatului de nastere al copiilor.
2. Ptr fiecare zi libera, angajatorul acorda o indemnizatie salariatului in cuantum de 75% din salariul de baza;
(1) Ptr decontarea sumelor achitate, angajatorul va depune o cere la AJOFM, insotita de urmatoarele documente: a) lista angajaţilor care au beneficiat de zilele libere, precum şi indemnizaţia acordată pe această perioadă; b) copii de pe statele de plată din care să reiasă acordarea indemnizaţiei; c) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atestă că lista prevăzută la lit. a) conţine persoanele care îndeplinesc condiţiile reglementate la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 19/2020; modelul declaraţiei este aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I; d) dovada plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente lunii în care s-a plătit indemnizaţia.
(2) Cererea va fi datată şi semnată de reprezentantul legal şi va conţine obligatoriu următoarele elemente: a) datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de e-mail; b) contul bancar; c) numele reprezentantului legal al angajatorului; d) suma totală solicitată; e) numărul angajaţilor pentru care s-a solicitat suma.
(3) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit prin poşta electronică la adresa electronică comunicată de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în cel mult 30 zile de la data efectuării plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente indemnizaţiei.
(4) În situaţia în care documentele prevăzute la alin. (1) nu pot fi transmise prin poşta electronică, acestea se vor transmite prin orice alt mijloc de comunicare.
(5) Decontarea sumelor plătite cu titlu de indemnizaţie potrivit art. 2 se face în termen de 60 de zile calendaristice de la data înregistrării documentelor prevăzute la alin. (1).
(6) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia ca, în termen de 24 ore de la primirea prin poşta electronică sau în condiţiile alin. (4) a documentelor prevăzute la alin. (1), să comunice angajatorului numărul de înregistrare al solicitării.
Model cerere
Unitatea / institutia............
Data .............
C E R E R E
Stimată doamnă / stimate domnule director
Subsemnatul................................salariat la................................................................ solicit sa imi aprobați _______ (__________________________________________) zile libere, în perioada ___________________________________, conform prevederilor art. 1, alin. (1) din Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ întrucât în perioada _____________________________________________ s-a hotărât închiderea temporară a unității de învățământ ____________________________ ______________________ unde este înscris(ă) fiul/fiica meu/mea în vârstă de _______.
Anexez alăturat declarația pe propria răspundere a soției/soțului mele/meu conform prevederilor legale, certificat de naștere copil/copii, certificat de căsătorie.
Față de prezenta cerere vă rog dispuneți.
Semnătura
_________________________